Prywatna Szkoła Podstawowa ICO w Tomaszowie Lubelskim

ul. Króla Zygmunta 63

22-600 Tomaszów Lubelski

tel. 84 664 20 25     tel. kom.798 327 386

 

Adres

ul. Króla Zygmunta 63


22-600 Tomaszów Lubelski


tel. 84 664 20 25     tel. kom.798 327 386


 


Statystyki

  • Odwiedziło nas: 340755
  • Do końca roku: 242 dni
  • Do wakacji: 49 dni

Kalendarium

Piątek, 2024-05-03

Imieniny: Jaropełka, Marii

„InstaLing – skuteczna nauka ortografii” - innowacja pedagogiczna

Rodzaj innowacji: metodyczna

Czas trwania innowacji: rok szkolny 2022/2023 z możliwością kontynuacji w kolejnych latach

Oddziały, w których będzie realizowana innowacja: klasa IV i klasa V

 

Opis innowacji

 

Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia innowacji

pedagogicznej

 

 

 

Kłopoty z ortografią są słabością naszych uczniów, co potwierdzają analizy diagnoz, sprawdzianów i prac pisemnych. Chcąc, aby ten stan rzeczy uległ poprawie, a także mając na względzie poprawę jakości naszej pracy jako nauczycieli polonistów, poprawę jakości pracy ucznia, a tym samym poprawę jakości pracy szkoły, zamierzamy wprowadzić niniejszą innowację.

Cele ogólne innowacji

 pedagogicznej

- rozwijanie zainteresowania uczniów językiem jako składnikiem dziedzictwa kulturowego,

- doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce,

- wdrażanie do systematyczności,

- zdobywanie wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny               i atrakcyjny dla uczniów;

Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej

Dla ucznia:

- poprawne budowanie tekst przy zastosowaniu środków językowych i przestrzeganiu norm ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych,

- dostrzeganie różnic między fonetyczną a graficzną formą wyrazu,

- zwiększenie zasobu słownictwa,

- ćwiczenie pamięci,

- podniesienie motywacji do nauki języka polskiego,

- przyzwyczajanie się do systematycznej pracy w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników.

Dla szkoły:

- wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły poprzez uatrakcyjnienie zajęć lekcyjnych,

- budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców jako placówki, która dba o rozwój kreatywności  dzieci i sprzyja osiąganiu wysokich wyników z egzaminów.

Dla nauczyciela:

- poczucie satysfakcji ze współpracy z uczniami,

- zdobycie nowego doświadczenia,

- doskonalenie swojego warsztatu pracy.

Opis innowacji pedagogicznej

Uczniowie naszej szkoły już od kilku lat uczą się słówek                z języka angielskiego za pomocą platformy edukacyjnej Insta.Ling https://instaling.pl/. Insta.Ling jest stroną internetową do nauki słówek języków obcych oraz ortografii języka polskiego. Nauczyciel przydziela słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie razem z Insta.Ling powtarzają je w domu. Nauczyciel i rodzice dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach             w nauce, a Insta.Ling dba, aby powtórki słówek były dostosowane indywidualnie do potrzeb ucznia. Uczestnictwo               w Programie Insta.Ling dla Szkół daje bezpłatny dostęp             do systemu dla nauczyciela, uczniów i rodziców. Uczniowie w swoim tempie pracują na komputerze, tablecie lub telefonie komórkowym. Uczniowie powinni codziennie wykonywać jedną sesję nauki, która trwa około 5-10 minut. Każdy uczeń otrzymuje od nauczyciela nie tylko hasło i login dla siebie, ale również hasło i login dla rodziców . Nauczyciel raz w tygodniu przydziela słówka dla każdej klasy. Nauczyciel może zobaczyć szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce i wie, czy uczeń każdego dnia korzystał z programu i czy ukończył sesję. Zachętą do pracy jest możliwość otrzymania oceny za pracę dodatkową.

Sposoby ewaluacji innowacji pedagogicznej

Praca uczniów będzie na bieżąco sprawdzana, omawiana              i oceniana. Można zdobyć tylko dobre oceny.

 

Działania te pozwolą ocenić stopień realizacji zamierzonych celów, wyciągnąć wnioski i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji. Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.

   

 

 

301 Moved Permanently

Moved Permanently

The document has moved here.